Blog Post

Ajutorul de înmormântare pe perioada stării de urgență

Ajutorul de înmormântare pe perioada stării de urgență

Dat fiind faptul că pe perioada stării de urgență au existat anumite prevederi legale și modificări ale procedurilor pentru toate înmormântările organizate indiferent de cauza decesului, venim cu acest articol despre modul în care se obține ajutorul de înmormăntare pe perioada stării de urgență, deoarece mulți dintre clienții noștri au fost nevoiți să se adapteze la modul în care autoritățile au pus în practică prevederile legale și modalitățile de implementare a acestora.

Se dă ajutor de înmormânatare în perioada stării de urgență?

La fel ca și în majoritatea celorlate domenii, și modul în care este acordat ajutorul de înmormântare pe perioada stării de urgență, depinde de la oraș la oraș și de la instituție la instituție.

Ajutorul de înmormântare se dă și pe perioada stării de urgență, acesta nu a fost suspendat și nu a suferit modificări, însă în unele orașe acordarea acestuia a fost amânată.

Pentru a obține ajutorul de înmormântare este nevoie ca persoana care se ocupă de organizarea înmormântării să depună la actele necesare, iar ulterior să ridice suma de bani datorată pentru ajutorul de înormânatre de la Casa de Pensii.

Aici puteti citi mai multe despre procedura de obținere a ajutorului de înmormântare:

De unde se ia ajutorul de înmormântare

Ce acte sunt necesare pentru a obține ajutorul de înmormântare

Cât este ajutorul de înmormântare

Cine poate încasa autorul de înmormânatare

De ce durează mai mult obținerea ajutorului de înmormântare în starea de urgență?

Situația generată de epidemia de coronavirus a impus anumite schimbări în modul în care sunt eliberate anumite acte, iar aceste modificări au generat întârzieri ale plății ajutorului d eînmormântare către beneficiari.

Spre exemplu, există administrații locale care și-au scăzut timpul de lucru și tratează doar proceduri esențiale. Există primării (inclusiv la nivelul Bucureștiului), care nu mai eliberează certificate de deces pe perioada stării de urgență.

Certificatul de deces este unul dintre actele care trebuie depuse la dosarul pentu obținerea ajutorului de înmormântare, de aceea beneficiarii nu pot depunde actele și vor fi nevoiți să astepte ridicarea restricțiilor și reluarea programului la administrațiile locale pentru obținerea certificatului de deces, și abia apoi vor depune dosarul la Casa de Pensii.

De asemenea, există întârzieri la plata ajutorului de înmormântare și la Casa de Pensii, pentru persoanele care locuiesc în zone unde primăriile eliberează toate actele necesare (inclusiv certificatul de deces), iar aceste întârzieri sunt determinate de:

  • programul redus de funcționare
  • micșorarea programului sau inchidere casieriilor de la Casa de Pensii (uneori este mai bine să optați pentru plata în cont prin transfer bancar a ajutorului de înmormântare, dacă este disponibil în orașul în care ați depus actele)
  • lipsa lichidităților bănești la Casa de Pensii

La dosarul pentru ajutorul de înmormântare trebuie depusă și factura fiscală de la firma de pompe funebre care a făcut înmormântarea.

De ce nu se mai poate face plata înmormântării cu talonul de pensie?

Date fiind întârzierile în plata ajutorului de înmormântare, plata cu talonul de pensie pe care beneficiarii o puteau folosi uneori la firmele de servicii funerare, nu mai poate fi pusă în aplicare în aceasta perioadă.

Din acest motiv, cei care organizează înmormântări pentru apropiații trecuți în neființă, vor trebui să achite costul înmormăntării cu plata cash sau prin virament bancar, urmând ca în baza facturii fiscale eliberate de firma de servicii funerare care s-a ocupat de înmormântare, beneficiarii să poată obține ajutorul de înmormântare.

Rugăm toate persoanele care organizează înmormântări pentru apropiați, să ia FACTURA FISCALA de la firma de servicii funerare cu care lucrează. 

Dacă nu aveți factura fiscală pentru serviciile funerare plătite, atunci aceste costuri nu vor fi decontate de Casa de Pensii și nu veți primi toată suma din ajutorul de înmormântare.

Se poate face înmormânatarea fără certificat de deces?

Fiindcă multe primării au suspendat eliberarea certificatelor de deces pe perioada stării de urgență (atât din lipsă de personal cât și pentru a minimixa interacțiunea cu publicul), mulți clienți nu știu dacă pot înmormânta o persoană decedată pentru care nu au un cerificat de deces.

Raspunsul este DA, se poate înmormânta un decedat pentru care nu a fost eliberat un certificat de deces, dacă s-a obținut o adeverință de înhumare (pentru adeverințele de înhumare nu există întreruperi sau întarzieri la eliberare).

Adeverința de înhumare se eliberează de către ofițerul de stare civilă, și după caz, fie se ridică de către solicitant, fie se trimite către spitalul unde a avut loc decesul și de unde aceasta poate fi ridicată de persoanele îndreptățite.

Aici puteți citi mai multe informații despre eliberarea adeverințelor de înhumare și a adeverințelor de incinerare.

Related Posts

Call Now ButtonApelati-ne Acum - 0767.800.685 Sari la conținut